Ügyes marketingfogás vagy valódi érték? Mit takar a „bio” szó
2014.12.31 13:23
Üvegbe zárt aranyló sárga olajok, fűszerek színes kavalkádja, értékes kicsiny magvak, finoman őrült lisztek sokasága és megannyi ismeretlen termék tárul elénk, amikor „kezdő” vásárlóként betérünk egy – a mai kifejezéssel élve – „bio üzletbe”. Számunkra talán ismeretlen, de semmiképp sem korunk újonnan felfedezett vívmányairól van szó. Nagyszüleink, dédszüleink tudták, milyen értékeket kínál a természet számukra, de nekünk újra fel kellett fedezni azt, ami feledésbe merült.
Az alapgondolat valóban nemes, de mivel „fogyasztótársadalomban” élünk, nem meglepő, hogy az „újrafelfedezéshez” egy igen feltörekvő marketing stratégia is hozzáfonódott. Jogosan érezhetjük tehát, hogy a „bio” szó mára egy igen hangzatos kereskedelmi fogás is lett egyben. Mi sem példázza ezt jobban, mint ha a tornácon felakasztva száradó egyszerű, nemes lila virágtól eljutunk a kellemes lila masnival átkötött, dekoratív levendula kozmetikumcsomagokig.
Igen, az egészségtudatos életmód és a köré szerveződött számtalan piaci fogás mára valóban egy felkapott „trend” lett és maga a szemléletmódban rejlő potenciálokat a kereskedelem igyekszik minél jobban kiaknázni. Azonban ettől függetlenül nem szabad szem elől tévesztenünk a már említett valódi „alapgondolatot”, csak meg kell tanulnunk eligazodni a piac által kínált megannyi termék sokaságában. Tudatos vásárlóként, felnőttként, szülőként figyelnünk kell arra, hogy valóban azt vegyük meg, amire szükségünk van ahhoz, hogy értékes ételeket készíthessünk.
A cikket írta: Rásó Boglárka
Írd meg saját véleményed!
Nincs hozzászólás.